
Najważniejsze, żeby cechował się on identycznym typem, czyli na przykład NiMh oraz napięciem jak akumulator fabryczny, taki właśnie jak seryjnie montowany w naszym modelu. Nic nie przeszkadza, żeby zamontować akumulator o bardziej znacznym napięciu, ale zależy to od specyfikacji obrotów i silnika konkretnego modelu. Następny bardzo istotny parametr to pojemność. Najprościej rzecz definiując, im większa pojemność tym bardziej znaczny czas pracy modelu. Musimy jednakże mieć na uwadze, że pakiety o większej pojemności mają większą wydajnością prądową, a dzięki tym cechom zabawa modelem może się znacznie przedłużyć.
Nie ma jednak tak fajnie, ponieważ z powodu dłuższej pracy może dojść do przegrzania silnika lub regulatora. A dzieje się tak że zostały one dobrane przez producenta, w taki sposób, ażeby działały niezawodnie, przykładowo akumulator rc o oryginalnej pojemności. Zawsze musimy również zwrócić uwagę na wymiary, gdyż większa pojemność to przeważnie większe wymiary, co w rezultacie może sprawić, iż pakiet będzie za duży do naszego modelu. Jeśli mówimy o modelach latających, to tak samo istotna jest waga produktu – doczytaj akumulatory lipo. Oczywiście, w tej okoliczności istotne znaczenie ma wyważenie samolotu czy helikoptera a także jego środek ciężkości. Kolejna ważna sprawa to prąd rozładowania wyrażany w jednostkach (C).
To ważne, nigdy nie możemy montować pakietów o napięciu rozładowania mniejszej mocy niż prąd rozładowania akumulatora fabrycznego. Pamiętajmy bowiem, że za niski prąd rozładowania może mieć wpływ na uszkodzenie elektroniki modeli, z pewnością więc doprowadzić do zepsucia akumulatora. I ostatnia uwaga na koniec. Jeśli zakupimy nowy akumulator modelarski innego rodzaju niż oryginalny, o całkiem odmiennym napięciu czy nawet pojemność, to na pewno należy pamiętać o ładowarce. Zamiana akumulatora bowiem może się wiązać z koniecznością wymiany ładowarki.